Pages

Sunday, December 21, 2008

diriku yang lupe darjat.....

Assalamualaikum...ape yang nak tulis ni eh..???sume orang dah tido..kimie n mukhsin pon nampaknya seronok tido bergelimpangan kat depan tue...xthu ape nak tulis.

just want to share with myself n all of u about da world today especially our beloved 'islamic' country...ak sendiri pon dlu xpernah terpikir manusia kni mampu melampau sebegini rupa...tdak payah amek cth jauh....nk buat undang2 islam pon susah...macam2 alasan bagi...nak kate jahil xkan lah!!sorang2 tue dapat Ph.D UM, UKM, n xkurang OxFord (tue je yang ak kenal)..n yang ak paling sakit hati ble OM sendiri yang bantah benda2 yang dituntut mcam ni....cukup stakat ni bab ni...n ape yang ulama'perjuangkan selama ini bukan kerana ingin menurut arahan lembu yang bodoh, tapi kerana ingin menjunjung titah perintah Allah yang Maha Esa, raja sekalian alam....Subhanallah

tragedi Highland tower, Tsunami 2004, Kejadian Bukit Antarabngsa ,-harap2 ak yang dikurniakan akal ni tidak leka n mengerti bahwa semua tue tdak lain dan tidak bukan suatu amaran dari Allah kerna melihat hanyutNya manusia yang diiktiraf sebagai semulia-mulia makhluk di muka bumi ni pada hari ini....dan tdak mustahil bala tersebut terus berlaku malah yang lebih dahsyat daripda ape yang kite jangkakan..BngunlAh wahai insan.....!!!

Kenape Aku???
kadang2 ak terlalu berbangga dapat membeli seluar berjenama malangnya menampakkan aurat ,
tapi berbanggakah ak apabila seluar berjenama tersebut yang membakarku suatu hari kelak....!!!Astagfirullah......dan mungkin banyak lagi yang ak terlepas pandang....janji Allah: seandainya sebesar lubang jarum sahaja api neraka dijatuhkan di atas muka Bumi nescaya hancur berkecai muka bumi ini...dan semestinya kulit yang menyelaputi diriku pada hari ini xsedikitpon mampu menahan panasnye api neraka pada suatu hari nanti....nauzubillah!!

murtad di merata tempat, bencana tiada hentinya, zina ibarat berudu di parit, pertumpahan darah tidak tahu di mana penghujungnya, maksiat bermaharajelala, ulama ditindas dan diherdik, wanita dengan laungan persamaan haknya, lesbian n gay bersepah, dentuman muzik pusat hiburan tiada noktah, surau ibarat rumah usang...itupun tdak mampu lagi membuat kta sedar ini merupakan blasan menolak hukum Allah....dan merupakan tanda2 awal kiamat.....adakah kte mahu bertaubat disaat apabila terjaga dari tidur, matahari dilihat terbit dari barat n pusingan bumi ini berpusing ke arah berlwanan.... n yakinlah pada saat dan ketika itu pintu taubat dikunci rapat oleh Allah..renungkan ...!!!!

3 comments:

nurulezzati MS said...

tertarik dengan post ni. esp part beli barang nk yang ada brand je, tp sejauh mana kita sebagai ummat-Nya sedar adakah pilihan itu benar-benar mematuhi etika pemakaian islam.

banyak lagi sebenarnya. semoga kita tidak buta untuk menilai semua ini. insyaAllah.

semoga kita semua sentiasa berada di bawah lembayung kerahmatan Allah. mudah-mudahan kita dipermudahkan urusan untuk menjadi lebih baik.

MuJahId_DidIeY said...

insyaAllah....=)

shashaiffa said...

bg aku..branded x pe..jnji tidak melanggari hukum Islam..asalkn materialnya dr brg halal n menutup aurat..namun..tidak perlulah terlalu menonjol..memadai utk keperluan idop..bkn utk menunjuk2..

normally,brg yg branded ni mahal..so,jgn lah sskali menggunakan cara yg kotor utk mendapatkan brg tsebut..dont be like "BIAR PAPA ASAL BERGAYA"..
biarlah berpatutan asalkan mengikut kmampuan diri..