Pages

Thursday, December 22, 2011

Manisnya kejayaan

Awal kalam dimulakan dengan pujian yang selayaknya untuk Allah Tuhan yang memiliki alam yang serba indah ini. Syukur tidak terhingga masih diberikan peluang olehNya untuk bersama keluarga dan diberikan peluang untuk sentiasa muhasabah diri dengan kesilapan-kesilapan sebagai seorang yang berstatus hamba. Sudah tiga minggu agaknya tidak menceriakan blog kesayangan diri saya ini yang telah dihasilkan hampir-hampir empat tahun yang lalu.
Hati ibarat berada dalam mesin pengisar ibuku di dapur pada hari ini kerana dimaklumkan keputusan peperiksaanku akan diketahui pada hari ini. Tunggu punya tunggu, tiada tanda-tanda untuk boleh disemak hari ini ataupun esok biarpun pada awalnya dijanjikan 20hb Disember 2011 oleh Unit Peperiksaan IPG.Mungkin ada masalah agaknya memandangkan ini kali pertama sistem atas talian untuk menyemak keputusan-husnu zhon):)
Lupakan tentang keputusanku kerana hati berasa sangat bersyukur, sekali lagi Allah tidak pernah putus untuk memberikan rezeki kepada keluargaku..Alhamdulillah atas keputusan yang diterima oleh satu-satunya adik perempuanku dalam PMR. Mungkin tersangat sedih katanya kerana dalam kelasnya dialah satu-satunya pelajar yang tidak mendapat A bahasa Arab daripada 14 orang calon, lantas keputusan diterima dengan linangan air mata bersama ibuku=)... (Tidak mengapa kerana bagiku air mata itu banyak mengajar kita untuk tidak mengenal erti putus asa) .
Walau bagaimanapun , seorang abang sangat gembira kesyukuran melihat keputusan adiknya.Tahniah untuk adikku9(cik Siti), kawan-kawannya, sepupunya yang juga sepupuku, adik-adik kawanku, serta adik-adik Halaqah Ilmu 2011. Moga Allah terus kurniakan kekuatan untuk kalian terus menuntut ilmu dan cemerlang di masa akan datang dan akhirat kelak.Kita umat Islam yang dijanjikan sebaik-baik umat. Buktikannya....=)

0 comments: