Pages

Tuesday, December 28, 2010

Success itu Sukar...=)

Tugas di awal pagi ini
ialah aku diamanahkan untuk membawa dua orang adikku serta
seorang sepupuku untuk proses pendaftaran memandangkan
cuti sekolah tinggal tiga hari sahaja lagi.....

Adikku, Azamuddin diturunkan kelas disebabkan
keputusan peperiksaan yang agak mengecewakan.....
Sebagai abang, aku mengharapkan kejayaan yang
akan diperolehinya....Jadi, aku menasihati adikku
supaya jangan main2 dalam kelas, kurangkan games di PC....
InsyaAllah...aku berkeyakinan adikku akan
kembali cemerlang...=)insyaAllah.....

Hafiz memasuki tahun kedua....Darjah 2...
Aku pimpin tangannya dikhuatiri terjatuh
ketika hujan sedang lbat
Sering saja memberitahuku nama2 cikgu-cikgunya...
Bila aku menyapa cikguku itu, kelihatan pelik benar mukanya....
Mungkin tertanya-tanya bagaimana aku
boleh mengenali guru-gurunya itu.....
Terus aku menjelaskan, guru-guru Hafiz hari ni
adalah guru-guru Abe Chik(aku) sejak 14 tahun yang lalu.....
Dalam hatiku berbisik, 'Moga-moga Allah terus
menjaga permata-permata ilmu itu'
Aku menyayangi guru-guruku......

3 comments:

farha ni said...

pesan kat adik je? abang pun kena pesan kat diri sendiri jugak jangan main je dalam kelas.

haha!

Mohamad Taqiyuddin Bin Ahmad Fikri said...

hahhaha....
xbaik mok kata kat aku cam2...
hehhehe
aku dh berubah lama dh...hahahhahahah

Afham said...

azam kena trun kelas?

haih, kena mintak Yiyi jago molek tuh, make sure dapat naik kelas semula