Pages

Monday, September 5, 2011

kalau dulu aku.....


Buat insan yang amat aku sayangi......

Terima kasih atas segala pengorbanan yang dilakukan untuk memberi erti kepadaku bahawa aku adalah seorang insan yang dipilih olehNYA untuk menjadi seorang hamba di muka bumi....

Jika dulu aku terasa bingit dengan jeritannya mengejutku Subuh,
Jika dulu aku terasa rimas dengan leteran demi leteran menyuruhku mempelajari Al-Quran,
Jika dulu aku terasa pedih mendengarkan suaranya memarahiku dek kenakalanku,
Jika dulu aku terasa malu dengan caranya yang agak mengongkong,
Jika dulu aku terasa terkilan dek satu demi satu permintaanku ditolaknya,
Jika dulu aku terasa kurang selesa apabila dilarangnya untuk tidak keluar malam,
Jika dulu aku adalah seorang anak yang sering memberontak,

KINI, anakmu mula mengerti onak duri kehidupan.....
Rupanya, terlalu banyak ranjau kehidupan yang belum aku lalui
dan mengharapkan tunjuk ajar darimu ibuku
Teguran, larangan, tegahan yang diberikannya adalah untuk menjaga aku
daripada tersasar jauh daripada matlamat kehidupan sebagai seorang hamba....

BUAT INSAN YANG PALING AKU KASIHI DAN SAYANGI,
SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN
ANAKMU AKAN SENTIASA MENDOAKAN MOGA2 ALLAH
MENGURNIAKAN SEGALA KEBAIKAN DAN HASANAH KEPADA IBUKU
DAN DIKURNIAKAN KEKUATAN UNTUK TERUS MENJAGA ANAK-ANAKNYA YANG LAIN.
TERIMA KASIH UNTUK SEGALANYA

-taqiyuddin@didiey@abang cik-IPG KAMPUS TEKNIK, KL

0 comments: