Pages

Tuesday, February 1, 2011

hARI iNI.....

Assalamualaikum w.b.r.....=)
Mula memasuki bulan kedua di tahun 2011 ini....
Alhamdulillah terus dikurniakan kesihatan, dan
rezeki yang terlebih daripada mencukupi daripada Allah S.W.T.....
Agak penat badanku rasanya disebabkan bersiar-siar
makan angin seharian bersama kawan-kawan semaktab
di rantau Panjang....
Nik, Paje, Mat anih, Tok Cha...
meneruskan hajat untuk mencari pakaian apabila elaun
sudah masuk.....
Namun, rasanya untuk semester ini aku mesti lebih cermat
apabila membelanjakan elaun...dikhuatiri perbelanjaan melebihi
pendapatan.....
Apabila dianggarkan semula hampir RM 200 juga aku belanjakan hari ini
untuk membeli beberapa helai T-Shirt dan seluar, termasuk yang dikirim
oleh Mok, Ngal dan Syafiq (rakan-rakan semaktab).....
Harapnya semua barang-barang yang telah
dibeli dapat berbakti sebaiknya kepada tuan-tuannya itu....
Sekian...


Renungkan saudaraku:
Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud: “Maka bergembiralah dan berharaplah terhadap apa yang mudah bagimu. Demi Allah, bukanlah kefakiran yang aku khuatirkan atas kamu, tapi aku mengkhuatirkan atas kamu kalau dibentangkan dunia untuk kamu sebagaimana yang pernah dibentangkan bagi orang sebelum kamu, lantas kamu berlumba-lumba merebutnya, lalu membinasakan kamu sebagaimana dulu membinasakan mereka.” – Riwayat Bukhari dan Muslim.

3 comments:

farha ni said...

yeah ada baju baru! hehe

Mohamad Taqiyuddin Bin Ahmad Fikri said...

hehhe..
xmuat la aku rasa ngna kau..hiok3

ziharusan said...

baju utk akux de ke didiey? haha