Pages

Friday, November 13, 2009

sedikit bmbang....

assalamualaikum w.b.r...

tq buat sape2 yg sudi view blog ak yg kdang2 lama xupdate..
tapi xpe..ak akan sntiasa appereciate blog ak yg jadi
tmpat aku utk tulis apa shaja ni...
asalkan ak xburukkan org len dalam blog ak...

marah?!org kata marah tue akan buat kita jadi xtenang..
kerana marah tue hnyalah hasutan syaitan semata-mata...
xtahu kenapa...marah tue duk bergelumang dlm kepala ak skrang ni...
ckit2 nk marah...ak akn terus berdoa moga2 Allah xterus
biarkan syaitan terus mnjadi pncetus kemarahan ak...insyaAllah

malam semalam adalah hri yg buat emosi ak jadi krang stabil...
lihat ..ntah la..sgat malu utk tgok..
masuk mktab dgan niat nk jadi cikgu..
senang je sebut, CIKGU..
tpi di sebalik word tue,
tersirat seribu satu amanah n tanggunjwab yg kita kena pikul...
bkan setakat jadi pelajar skrang ni, tapi
akhlak pon kna jaga...
kalau dah nk masuk cikgu mstilah diri 'kita' kna sedia utk jadi
org yg jaga akhlak tue..
kita akan jadi seorang yg akan didik manusia pd masa hdapan
dah kalau cikgu pon lebih kurang je dgn sape2 yg jahil agama,
apa nk jadi ngan bakal2 manusia yg menunggu saat utk diletakkan roh
dalam jasadnya....

berkepit je 24 jam sehari....
pegang tgn xthu btasan laki prempuan...
pakaian xyah cakap r...
tapi xpe la kalau 'kita' rasa chantek ngan pakaian sendat sebegitu...
silakanlah...tapi ingat pakaian tue jugaklah akan jadi
bahan bakar 'kita' kat neraka nanti
itu janji yg pasti bkan janji pemimpin2 kat malaysia skrang ni...
aku akan selalu doakan moga2 'kita' akan sentiasa dirahmati Allah
dan bkan dilaknati Allah...
aku nk bagi analogi mudah je kat org2 xreti bahasa macam 'kita' ni..
Allah kalau Dia nk hukum seseorang tue
dia xhukum ataupun jatuhkan bala kat yg buat tue je..
tapi org len kat sekitar yg xbersalah pon kna jugak...
so, pham2 lah kan...
xkan sebab ko buat dajal org len pon nk tanggung sama...
pikir2 la weyh...malas nk ckap pnjang..
buat serabut kepala otak aku je...

k assalamualaikum....;)

1 comments:

~arisa_miyazaki~ said...

haha.. ye,ye.. betol didiey..
saye paling suke ayat anda..
"itu janji yg pasti bkan janji pemimpin2 kat malaysia skrang ni..."