Pages

Monday, February 27, 2012

semasa

Guru-guru lelaki yang sentiasa mengerti kekalutan guru praktikum

Kem bestari solat


Amali mandi jenazah, sk cochrane


Segala puji bagi Allah yang terus mengurniakan Hampir sebulan lebih rasanya tidak mencatatkan sesuatu di ruangan blog ini. Dan dalam tempoh itu jualah Allah mengurniakan rezeki yang tidak putus. Namun, terasa rasa kesyukuran kepada Allah itu tetap juga tidak bertambah.

Allah menetapkan yang terbaik untuk hambaNya dan sebagai hamba letakkan segala rasa redha pada setiap ketentuan Allah s.w.t. di saat kita diuji itulah, terasa kerdilnya kita di sisi Allah s.w.t dan pada masa itulah kita lunturkan segala keegoaan kita selama ini.

Berada di SK Cochrane untuk praktikum selama 3 bulan rasanya cukup menggembirakan. Sudah melepasi bulan kedua. Ditambah pihak pentadbiran yang memahami dan guru-guru yang sangat supportive. Selaku bakal guru, kita tidak dapat lari daripada dimomokkan dengan penyesalan apabila bergelar sebagai seorang guru. Namun, aku yakin pekerjaan ini suatu anugerah yang cukup beharga kepadaku.

Dan sabdaan nabi muhammad, "umatku ini sekiranya diberikan satu gaung emas, pasti dia mengimpikan yang lain lagi' menunjukkan kita tidak pernah merasa puas dan bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan....=)moga Allah berikan segala kekuatan kepadaku dan kedua ibu bapaku.....

0 comments: