Pages

Tuesday, July 5, 2011

Pening Lalat...


Bismillahirrahmanirrahim...... Agak kerisauan hatiku pada praktikum kali ini....Walaupun diri sendiri tidak mengetahui apa punca sebenarnya.Mungkin perlukan sedikit masa untuk sesuaikan diri dengan sekolah baru dan situasi pengajaran pada waktu petang yang cukup mencabar dek kerana diriku sentiasa berhibernasi pada waktu petang....=) Mengajar 2 subjek untuk semester ini iaitu Matematik sebagai major dan Pendidikan Jasmani sebagai minor bagi diriku cukup mencabar...Kelmarin, ketika pulang dari sekolah , badan ini terasa tersangat penat sehinggakan terus terbaring walaupun hari sudah senja. Situasi yang memenatkan ini perlu aku lalui selama 2 bulan ini pastinya memerlukan suatu iltizam dan keyakinan yang tinggi untuk menghabiskan praktikum pada kali ini dengan sebaik mungkin.

Kepada sahabat-sahabatku yang sedang berpraktikum, teruskan praktikum dengan penuh semangat dan rasa tanggungjawab. Biarpun masih belum bergelar guru yang bertauliah, ingatlah segala ilmu yang disampaikan kepada anak-anak murid itu pasti ada saham yang menanti biarpun diri kita telah pergi menghadapnya....All da best my fren...!!!


“Katakanlah (Muhammad), tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah pelindung kami, dan hanya kepada Allah bertawakal orang-orang yang beriman.” At Taubah: 51

0 comments: