Pages

Friday, September 24, 2010

akan kuadu padaMU...


Wahai saudaraku,
izinkan aku berbicara meluahkan,
segala apa yang aku gusarkan,
biarpun dirimu tidak akan pernah mengerti,
bahawa aku tidak pernah dan tidak akan mampu,
menghadapi perjuangan yang cukup berat
untuk digalas ini.....

Ya Allah Tuhan yang sangat memahami hambaNya ,
izinkan aku sujud memohon ampun kepadaMu,
pada setiap noda, dosa serta titik-titik hitam,
yang telah lama aku pahatkan di hati ini,
Bukan niatku untuk terus bergelumang dengan dosa
kemungkaran yang dimurkaiMu....

Perjuangan ini harus diteruskan,
biarpun keyakinan diri ini kian pudar,
dan aku terus merasakan semakin hari,
akan terus luntur dimamah dosa-dosa yang kian melebar,
Namun, akan kupacakkaan kaki anugerahMu ini Tuhanku,
dan aku berjanji padaMu aku
tidak sesekali meninggalkan perjuangan ini,
biar dicaci, dimaki dan dibenci,
kerana aku akan terus mendambakan,
Cintamu yang Abadi....

Sajak yg dinukilkan & ditukang karut oleh Didiey.....=)

0 comments: