Pages

Tuesday, August 31, 2010

aku masih merindui....


sentiasa bertiga..heheh



pok yan n ct kurus...

rimas dipeluk ibuku....


adikku khairul adian botak


diriku bersama botol susu


zoo negara..kali terakhir sampai ke KL sebelum
masuk IPG..

genap 21 tahun sudah umurku pada hari ini....
aku dilahirkan pada 1 September 1989
di Hospital USM, Kubang Kerian...
berjisim 4.05 kg.....
Berdasarkan cerita, aku adalah antara anak
yang paling sukar utk dilahirkan oleh ibuku....
ditakdirkan berada dalam kandungan dengan kedudukan
sonsang, doktor terpaksa mengambil keputusan supaya melakukan pembdehan
utk mengeluarkan diriku dari kandungan ibuku...
sebelum itupun, beberapa proses pembedahan ditangguhkan kerana timbul kompilasi
tertentu....
aku sematkan padu keperitan ibuku itu dalam hatiku
setiap masa
mudah-mudahan diriku tidak pernah melupakan
sakit dan peritnya ibuku untuk melahirkan aku...

Sudah 21 tahun berlalu, dan kini usiaku
sudah menjangkau ke usia dewasa...
Usah diceritakan berapa banyak tunjuk ajar serta
teguran, bimbingan, kata-kata semnagat
yang diberikan oleh kedua
ibu bapakau...pasti terlebih dahulu keringnya dakwat sebelum habis
aku menceritakan kesemuanya....
TERIMA KASIH BUAT IBU DAN AYAHKU...

Aku mempunyai 7 orang adik-beradik lelaki dan
seorang perempuan.....
Along, Angoh, Yan YAn, Yiyie, Ct, Aje n Apih...
aku terus meniti usia dengan dikelilingi oleh kesemua adik
beradikku ini...Kesemua cerita sama ada cerita
lawak, pengalaman yang memalukan pasti aku kongsikan bersama...
perancangan utk 'kerja-kerja jahat'
pasti dirancang dengan teliti terlebih dahulu...
menggunakan telefon rumah utk mengacau rmah org lain,
membeli mercun tanpa pengetahuan ayah ibuku,
mandi sungai tanpa kebenaran, dan bermacam-macam lagi....
adikku Che Siti Wan Kembang pasti diberi amaran supaya
tdak memberitahu ibu dan ayahku tentang projek-projek kami..hehhe
Suatu masa dahulu, seringkali riuh rendah di rumahku
dek kerana persiapan sebelum pergi ke sekolah...
adikku Amiri pasti dimarahi setaip pagi gara-gara
terlalu lama di dalam bilik air....
trus meniti usia...
Ada saat suka dan duka...
time suka semua benda nk boleh dikongsi
ketika marah menguasai diri,
habis semua benda rasa nk baling....
namun, proses belajar dan pengalaman inilah membuatkan
aku semakin mengerti apakah erti kehidupan sebanarnya....
disebabkan itu, aku terlalu merindui saat-saat kembali bersama
biarpun besar kemungkinannya mustahil
kerana kami semua sudah semakin dewasa...
TERIMA KASIH
along, angoh, yan yan, yiyie, ct, aje serta apih
utk pengalaman manis itu..
Biarkan ia terus tersimpan rapi dalam lipatan memoriku...=)

6 comments:

S a y a D a n D i a said...

selamat hari lahir n hari bahagia mg abe didiey..moga demo pnjg umo n sht sokmo..xlupo jgk ko koge demo,moga shat sokmo..

Afham said...

Selamat hari jadi :)

uto laut said...

selamat hari lahir diucapkan..kenange maso kecik selalu di hati..sbg ikatan kuarga yg erat ke ahkhir hayat..

farha ni said...

hoi selamat hari jadi jugek. :D

shasha_iffa said...

slmt hari lahir.
family 1st! :)

*part ct tu..xleh blah..kna buli je..mentang2 dia ank pmpuan sorg"

Shafawati Ghazali said...

selamat hari tua, ustaz taqi! :D