Pages

Wednesday, June 30, 2010

kembali ke maktab....


ayahku bersama motornya..NITRO!



ziarah SMK BAchok..bersama ustazah Haslina

bersama ibuku di jeram linang!

assalamualaikum w.b.r....
setelah 3 minggu aku diberikan masa oleh Allah
untuk berada di rumah,
akhirnya abis jua cuti pertengahan tahun 2010....
alhamdulillah objektif aku untuk mempelajari sesuatu
tercapai walaupun aku merasakan progressnya
adalah perlahan..insya-Allah bak kata orang dulu2
sedikit demi sedikit....

alhamdulillah jua aku panjatkan padaMu Penciptaku
kerana memberikan ruang, peluang dan masa kepadaku
untuk bersama ibuku, ayahku serta adik-beradik yang
kebetulan trut sama
cuti sepertiku....
setelah sekian lama aku menunggu, 3 minggu ni
mampu memenuhi kerinduanku untuk
kembali bersama seperti kecil-kecil dahulu....
walaupun dalam masa yang cukup terhad...

aku juga masih meneruskan hobi memesin rumput
di sekitar halaman rumahku bersama bantuan adik-
beradikku yang lain...
kemudian, selang 2, 3 hari, rmput itu aku hilangkan
dengan menyalakan api pada rumput-rumput yang telah
kering molek itu....
puas hati aku melihat rumput-rumput
itu terbakar dengan maraknya dibantu cuaca yang
agak panas di negeri Kelate tanah airku.....
sambil-sambil adik perempuanku yg SIHAT , Siti
menghidangkan air tea o panas yg tiada tandingan kelazatannya....

kini, aku kembali ke IPG Kampus Pendidikan Teknik
untuk meneruskan pengajian di semester 4...
insyaAllah, masih ada 2 tahun setengah lagi aku
akan menuntut ilmu disini....
sekali lagi aku pnjatkan setinggi-tingi kesyukuran
atas keputusan peperiksaan yang telah aku terima...
tapi perlu lebih berhati-hati dan lebih tekun mungkin
untuk semester ini....;D
dilantik menjadi AJK English..kurang selesa
tetapi mungkin boleh lebih kerap ke English Department
dan membiasakan sepaking!hahha

akhirnya, aku berharap agar perjalanan aku
menuntut ilmu ini akan sentiasa dibimbing dan dipandu oleh
Ilahi....moga2 Dia kurniakan kejayaan bukan shaja dalam
bidang akademik, tetapi jauh lebih dari itu yang melayakkan
aku dipanggil hamba kepada seorang Pencipta...insyaAllah...=)

0 comments: