Pages

Tuesday, May 12, 2009

kasihnya tiada bandingan...




assalamualaikum w.b.r...
HAri IBU-10 Mei... 9 Mei 2009....tiba2 je pikiran ak mengelamun agak lama...
mungkin ak tahu esoknya adalah Mothers Day...
terkenang bertapa jasa ibuku ini xmampu dibalas dengan perbuatan mahupun wang ringgit...
daripada ak dilahirkan sampailah ak berumur 21 tahun 8 bulan 12 hari....
setiap benda yang ak lakukan pasti terpikir dalam hatiku,
adakah ibuku suka ataupun tidak ak melakukannya...

namun, xdinafikan bnyak benda yang ak buat daripada kecik sampai besar yang kadang2 melukai hati seorang insan yang tidak akan pernah membiarkan ak keseorangan di kala senang mahpun sedih.dialah ibuku.....


ingat lagi tarikh keramat 30 Mac 2007, amek test kereta...
xlulus pon..hehe.tkot nk balik rumah..
last sekali, balik je..terkejut jgak la ibuku ak bgthu xlulus=)
tapi ibuku selalu kata biasa la..!mungkin die ckap ak tkot tyme test tue.second test, yang ni mmang sangat sedih.xlulus lagi..hehe..
ampaikan nyanyi lagu 'salam terakhir' atas motor otw nk balik umah...part sama..bahagian bukit...problem btul la..
yang ni xbalik umah terus..singgah jap umah kwan ak syakirin...takut nk bgthu ibuku sekali lagi xlulus...kwan ak tue soh ak balik umah n buat biasa2 je...ak balik umah ckap xlulus ag..tersenyum je ibuku.cdngan nk suruh mndi air bunga timbul tyme tue.ha3

3rd test, adik beradik, ibu, ayahku n kwan2 ku pergi bagi sokongan.selepas berpeluh yg kritikal tyme part bukit tue...
ALHAMDULILLAH LULUS!!... hehe.
ak saje yg thu bertapa syangnya seorang ibu kepada anaknya....


NI KESAH LEN PLAK AFTER spm..
sume kwan2 ak(5 Sains 1) dapat masuk u after spm or maktab...
ak interview maktab po
n xdapat..upu lagi la...
masa tue sekali lagi ibuku sedih..
ibuku adan bapaku selalu bagi kata2 semangat kat aku n
berusaha buat rayuan nk masuk mktab n rayuan upu.a
yat memang menusuk kalbu la surat rayuan tue.hehe.

ibuku selalu ckap hdup ni sememangnya bkn senang nk senang.

pengalaman akan ajar ak erti kedewasaan.
.
ak akan selalu ingat..akhir sekali ak sngt bersyukur cz dapat interview n dapat masuk mktab......
TQ MAMA!!..


kalau nk dibilang, bnyak ag dan ak tak akan lupakan...
setiap kali ak ada masalah ibuku yang lebih2 bimbng.
.kesian jgak ak pikir.he3.
last year hlang laptop.sedihnya ak sedih lagi ibu ak bla die tgok keadaan ak...
aish..
terbaru kes kna duk luar maktab n
terempuh dengan lori cement...
ibuku selalu pesan jgn nek laju2 motor didiey.
tapi....hehe, orang kata kalau xkna xserik..
insya-Allah didiey berubah perlahan2..
ibu ak ni agak sensitif die..
bmbng jgak aku.hehe.apapun ak akan selalu doakan kebahagiaan, ketenangan, kesejahteraan, kegembiraan, keriangan dalam dirinya...
sayangku pada ibuku kalau nak dimuatkan dalam external hardisk 1 TB tue,
xmuat ak rasa.
.tak terbanding...tak ternilai....tak terbalas...
aku sgt menyayangi ibuku.....


*maafkan segala kesalahan dan perbuatan yang mengguris hati mama..terima kasih untuk semuanya....daripada anakmu taqiyuddin, abg cik n didiey...

2 comments:

ad-Din said...

syurga d bwah tlapak kaki ibu..
ibu adlh sgal-glanye..
mu ank yg baek die..
bruntung ibu dpat ank cam mu..
insyaallah~

Masz said...

pengorbanan ibu mmg xda gantinya...